HMV Nederland

Persbericht nieuwe stichting Rockanje

Nieuwe start Historisch Motorevenement Rockanje:

Eerder dit jaar was er het trieste bericht dat de Rockanje Classic, HET evenement in onze omgeving voor de motorsport, helaas geen doorgang kon vinden.
Vanuit zowel de Westvoornse gemeenten als vanuit de rest van het land gingen als snel veel geluiden op dat het wel erg jammer is dat dit mooie evenement niet meer door zou gaan.

Een tijd lang zag het er naar uit dat het evenement bij gebrek aan organisatoren definitief verloren zou gaan. Gelukkig werden er na enige maanden zoeken toch een aantal enthousiaste Rockanjenaren gevonden die het niet over het hart konden verkrijgen dat dit het einde zou zijn van de Rockanje Classic. Na een bijeenkomst met een selectief gezelschap is er contact gezocht met Probaro om te zien hoe de boel weer aan de gang te krijgen.
Tijdens een zeer constructief overleg met Probaro werd duidelijk dat het evenement beter zelfstandig door kan gaan onder leiding van een nieuwe stichting.

Na een intense voorbereiding door het opgerichte bestuur is afgelopen week deze stichting tot stand gekomen, de naam is “Stichting Historische Motorrace Rockanje”.
Nu de stichting een feit is gaan we met het bestuur en de werkgroepen snel aan de gang om de 11e editie van de historische motorraces voor te bereiden.
De datum zal binnenkort op deze plek worden bekend gemaakt, maar we kunnen u alvast mededelen dat als vanouds het evenement in de maand Mei zal plaatsvinden.

De 11e editie wordt zoals eerder reeds de bedoeling was weer meer gericht op de motoren ten opzichte van de afgelopen jaren, we zullen dan ook de “Back to Basic” editie bijnaam handhaven. Natuurlijk zullen er zeker mooie randactiviteiten zijn zoals vanouds en wordt de Rockanje klasse verreden. Veiligheid zal zoals gebruikelijk een speerpunt zijn van de organisatie.

Het bestuur hoopt dat ze mogen blijven rekenen op de vertrouwde en loyale vrijwilligers die zich al jaren belangeloos inzetten voor dit evenement, ook de sponsoren zullen zoals gewoonlijk van groot belang zijn en we hopen dat de steun gecontinueerd wordt.
Meerdere sponsoren hebben al te kennen gegeven de Rockanje Classic 2010 te zullen ondersteunen.

Het bestuur kijkt uit naar een prachtige nieuwe start met de 11e editie van de Rockanje Classic en gaat voor een groot aantal bezoekers, op 24 Mei 2008 kwamen er maar liefst 4500 bezoekers naar de races in Rockanje wat aangeeft dat de “Rockanje Classic Races” leeft !!

Vrijwilligers, donateurs en/of sponsoren zijn van harte welkom om zich aan te melden via info@rockanjeclassic.nl.